Fitxa del llibre
×
Vint anys de Periodisme a la Universitat de València
Aproximació testimonial d'una experiència de servei públic del segle XXI
Autor/a:
Josep Lluís Gómez Mompart
Editor:
Universitat de València
Col·lecció:
Nexus
Termini de lliurament estimat:
24-72h
Sinopsi
Vint anys de Periodisme a la Universitat de València. La implantació de la titulació de Periodisme a la Universitat de València no va ser una comesa fàcil, però un pla d'estudis innovador -fins i tot experimental- i un equip docent competent ho va fer possible amb escreix. Els estudis combinaven la tradició del periodisme de qualitat amb algunes noves tendències, com el periodisme científic i tecnològic, el periodisme digital o el periodisme d'investigació i precisió. Quant al professorat, estava integrat per acadèmics i professionals dels principals mitjans de comunicació valencians. En l'actual ecosistema comunicatiu, era tot un repte formar periodistes graduats altament professionals que, més enllà de les teories i les habilitats tècniques, entengueren la informació com un bé públic i el periodisme com un instrument imprescindible per a una democràcia deliberativa i sostenible. Aquest recull de textos constitueix una polifonia testimonial de la gran majoria del professorat que, al llarg d'aquests primers vint anys, ha fet possible aquesta interessant i engrescadora experiència de docència i formació per a periodistes.La implantación de la titulación de Periodismo en la Universitat de València no fue un cometido fácil, pero un plan de estudios innovador -incluso experimental- y un equipo docente competente lo hizo posible con creces. Los estudios combinaban la tradición del periodismo de calidad con algunas nuevas tendencias, como el periodismo científico y tecnológico, el periodismo digital o el periodismo de investigación y precisión. En cuanto al profesorado, estaba integrado por académicos y profesionales de los principales medios de comunicación valencianos. En el actual ecosistema comunicativo, era todo un reto formar periodistas graduados altamente profesionales que, más allá de las teorías y las habilidades técnicas, entendieron la información como un bien público y el periodismo como un instrumento imprescindible para una democracia deliberativa y sostenible. Esta compilación de textos constituye una polifonía testimonial de la gran mayoría del profesorado que, a lo largo de estos primeros veinte años, ha hecho posible esta interesante y alentadora experiencia de docencia y formación para periodistas.