label_important
Fitxa de l'article
×
Metges, Cirurgians i Apotecaris: La comunicació cientificomèdica a Mallorca de Trento a la Il·lustració
Biblioteques, llibres i lectures. L'ús de medicaments químics
Editor:
Universitat de les Illes Balears
Autor/a:
Sampietro Solanes, María Jesús
Col·lecció
N/D
23,75 €
25,00 €
event Termini lliurament
24-72h
Dades de l'article
Matèria:
Historia general
Sinopsi:
Quasi tots els inventaris de biblioteques mallorquines anteriors a 1550 foren recollits a l extraordinari estudi (1991) de J. N. Hillgarth. En aquest llibre s ha cercat donar-hi continuïtat en una mesura molt més modesta, limitada als llibres dels professionals del grup central assistencial.
Inicialment es recorre la brillant època renaixentista, però ja des d abans d acabar el segle XVI l acció de la inquisició sobre el llibre es fa patent. Aquesta influència només va perdre força quan l enorme producció impresa del XVII començà a obstruir la formidable maquinària censora inquisitorial. A l Europa que seguí la pau de Westfàlia (1648), es va fer possible un fenomen cultural nou: per mitjà de la correspondència postal, segura i ràpida, els lectors intercanviaven cartes, materials i llibres. Circularen teories i pràctiques noves que canviaven les idees sobre la naturalesa fins llavors sostingudes. Sorgiren discussions i augmentaren les controvèrsies i polèmiques. Recobrí Europa un ambient cultural que els contemporanis varen anomenar la república de les lletres, que comprenia els àmbits literari i científic. Aquest llibre cerca situar uns lectors "metges, cirurgians i apotecaris que exerciren a Mallorca" en els dos escenaris.Casi todos los inventarios de bibliotecas mallorquinas anteriores a 1550 fueron recogidos en el extraordinario estudio (1991) de J. N. Hillgarth. En este libro se ha buscado darle continuidad de una manera mucho más modesta, limitada a los libros del grupo central asistencial.
Inicialmente se recorre la brillante época renacentista, pero ya desde antes de acabar el siglo XVI la acción de la Inquisición sobre el libro se hace patente. Esta influencia solo perdió fuerza cuando la enorme producción impresa del XVII comenzó a obstruir la formidable maquinaria censora inquisitorial. En la Europa que siguió a la Paz de Westfalia (1648), se hizo posible un fenómeno cultural nuevo: a través de la correspondencia postal, segura y rápida, los lectores intercambiaban cartas, materiales y libros. Circularon teorías y prácticas nuevas que cambiaban las ideas sobre la naturaleza hasta entonces sostenidas. Surgieron discusiones y aumentaron las controversias y polémicas. Recubrió Europa un ambiente cultural que los contemporáneos llamaron la república de las letras, que comprendía los ámbitos literario y científico. Este libro busca situar unos lectores «médicos, cirujanos y boticarios que ejercieron en Mallorca» en los dos escenarios.
label_important
Et podria interessar
Grases Freixedas, Félix
20,00 €
19,00 €
Platas Alonso, María
18,00 €
17,10 €
Ruiz López, Cristina
25,00 €
23,75 €
Meana González, Gaspar
28,50 €
27,08 €
Cardona Segura, Ana Sofía
20,00 €
19,00 €
Buades Rubio, José María
15,00 €
14,25 €
Ballester Brage, Lluís
30,00 €
28,50 €
García Pazo, Patricia
12,00 €
11,40 €
Tapia Fernández, Isabel
12,00 €
11,40 €
Filopová, Petra
18,00 €
17,10 €
Far Ferrer, Miquel Joan
18,00 €
17,10 €
Amengual Vicens, Carles
95,00 €
90,25 €
Mulet Domingo, Irene
15,00 €
14,25 €
Ballester Brage, Lluís
25,00 €
23,75 €
Rayo Rodríguez, Maria ...
12,00 €
11,40 €
Capellà Miternique, Hugo
15,00 €
14,25 €
Burguera Burguera, Antoni
15,00 €
14,25 €
Forteza Oliver, Micaela
15,00 €
14,25 €
Sampietro Solanes, Mar...
25,00 €
23,75 €
Martín Párraga, Franci...
15,00 €
14,25 €