Fitxa del llibre
×
Detrás de la máscara: masculinidades americanas en el documental contemporáneo
Autor/a:
Sara Martín Alegre
Editor:
Universitat de València
Col·lecció:
Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans
Termini de lliurament estimat:
Sinopsi
Detrás de la máscara: masculinidades americanas en el documental contemporáneo. La mayoría de los documentales están protagonizados por hombres, pero, hasta ahora, no se había explorado cómo son presentados. En este volumen pionero, Sara Martín Alegre analiza más de cuarenta documentales para responder a la pregunta de cómo se representan las masculinidades de los Estados Unidos de América. Desde The Mask You Live In hasta I Am not Your Negro , se analizan dieciséis caras distintas de la masculinidad americana: el buen hombre, el activista, el político, el denunciante, el criminal, el abusador sexual, el inocente injustamente acusado, el hombre dependiente, el soldado, el capitalista, el aventurero, el deportista, el arquitecto, el fotógrafo, el músico y el escritor. La visión de conjunto resalta la vulnerabilidad de los hombres ante los abusos patriarcales de un círculo hegemónico que controla el poder, con el doble propósito de ayudarles a librarse de sus máscaras patriarcales y de reivindicar el documental como un instrumento relevante para ello.La majoria dels documentals són protagonitzats per homes, però, fins ara, no s havia explorat com s hi presenten. En aquest volum pioner, Sara Martín Alegre analitza més de quaranta documentals per respondre la pregunta de com es representen les masculinitats dels Estats Units d Amèrica. Des de The Mask You Live In fins a I Am not Your Negro , s analitzen setze cares diferents de la masculinitat americana: l home bo, l activista, el polític, el denunciant, el criminal, l abusador sexual, l innocent injustament acusat, l home dependent, el soldat, el capitalista, l aventurer, l esportista, l arquitecte, el fotògraf, el músic i l escriptor. La visió de conjunt ressalta la vulnerabilitat dels homes davant els abusos patriarcals per part d un cercle hegemònic que controla el poder, amb el doble propòsit d ajudar-los a deslliurar-se de les seues màscares patriarcals i de reivindicar el documental com a gènere essencial en aquest alliberament.